Hoe bereik je de beste huizen kopers voor jouw huis?

Hoe vaker kopers jouw huis zien hoe groter de kans is dat ze actie ondernemen en het huis daadwerkelijk proberen te kopen. Daarom hebben wij systemen gebouwd die ervoor zorgen dat we kopers opwarmen richting het bezichtigingsmoment zodat ze enthousiast aankomen, want zo bereik je de beste kopers.

Als je de tips die je tot nu hebt gelezen in praktijk brengt heb je al een geweldige start.

Maar al dat werk is voor niks als je alsnog in deze valkuil stapt. 

We moeten het hebben over de vierde en grootste fout - Laaghangend Fruit Verslaving. 


Waarom Jouw Huis Moet Domineren Zodat Je Meer Kopers Krijgt

Soms zie je iets dat je misschien wel wilt hebben maar er komt iets tussen.

Je denkt “ik kom er later wel op terug”… 

…en vergeet het vervolgens direct. 

Dat hebben we allemaal. Er is zelfs onderzoek gedaan naar hoe vaak je gemiddeld een advertentie moet zien voor je actie onderneemt. 

De uitkomst was dat we gemiddeld 18 keer(!) een advertentie moeten zien voor we actie ondernemen. 

Daarom adverteren bedrijven niet maar één keer. Ze adverteren opnieuw en opnieuw en opnieuw. Tot je hun reclames zelf al kunt afmaken in je hoofd, want zo bereik je alle mogelijke kopers voor je huis.

De 1ste keer blijft het niet plakken. De 5de keer ook niet. De 10de keer komt het je misschien bekend voor. En de 18de keer ben je zover om actie te nemen. 

Hetzelfde principe gaat op voor jouw huis. Voor het beste resultaat moeten kopers jouw huis opnieuw en opnieuw en opnieuw zien zodat je alle mogelijke huizen kopers bereikt.

Wat gebeurt er als je dat niet doet? 

Dat kunnen we zien in de kopers piramide. 

 

3% WILLEN NU KOPEN

Deze groep wilt NU kopen. Elke ochtend openen ze met slaperige ogen de Funda app en kijken of er nieuwe huizen zijn bijgekomen om op te bieden of te misschien zelfs het huis kopen als ze geluk hebben.


6%-7% STAAT OPEN VOOR KOPEN

De volgende groep (6%- 7%) wilt wel kopen maar is er niet dagelijks mee bezig. Veel mensen in deze groep zouden je huis willen kopen en kunnen je huis ook kopen… maar om ze te bereiken is meer nodig dan een Funda vermelding en afwachten.


30% IS NIET BEZIG MET KOPEN 

Deze groep (30%) is niet met verhuizen bezig maar staat er ook niet negatief tegenover. Deze groep kun je bereiken en prikkelen maar dat lukt niet met een Funda vermelding.


30% DENKT DAT ZE NIET WILLEN KOPEN

Deze groep denkt dat ze niet willen of kunnen kopen. Meestal omdat ze met een bezwaar of obstakel zitten. is niet met verhuizen bezig maar staat er ook niet negatief tegenover. Deze groep kun je bereiken en prikkelen maar niet met een Funda vermelding. Daaronder zit een groep mensen die denken dat ze niet geïnteresseerd zijn. 


30% GAAT ZEKER NIET KOPEN 

Daaronder zit een groep die echt niet geïnteresseerd is. Mensen die bijvoorbeeld net een huis gekocht hebben, mensen die te oud zijn, geen inkomen hebben, etc.


Laaghangend Fruit Verslaving

De mensen in het topje van de piramide noemen we laaghangend fruit. 

Op het eerste gezicht lijken dit de beste kopers voor je huis. 


• Ze reageren als eerste op je huis.

• Ze hebben al met een hypotheekadviseur gesproken.

• Ze willen graag snel je huis bezichtigen.  


Maar als je iets beter kijkt dan zie je dat… 


• Ze reageren als eerste … 

…omdat ze als eerste reageren op élk huis.

• Ze hebben met een hypotheekadviseur gesproken … 

…omdat ze gaan kijken naar elk huis dat bovenaan hun budget (of iets erboven) zit. 

• Ze willen graag bezichtigen … 

…omdat ze elk huis bij jou in de buurt al hebben gezien.   


Het beste fruit is moeilijk te pakken

Als er geen moeite wordt gestoken in marketing- en verkoop dan bereik je alleen dat groepje van 3% van de kopers. Want in praktijk verkopen makelaars alleen aan die 3%

.        

Het gevolg is dat je in concurrentie zit met alle andere huizen die die 3% zou willen kopen.

Dat is zonde want de beste kopers bereik je niet door minimale marketing. 

Al helemaal omdat wij zien is dat je de beste biedingen op een huis meestal niet van het topje van de ijsberg krijgt maar veel vaker van de andere 67%. 

Dát zijn de mensen en de topbiedingen op je huis die je mist met de laaghangend fruit benadering. 

Met de laaghangend fruit methode bereik je dezelfde mensen als iedereen en ben je in concurrentie met alle anderen. 

Dus je kunt je huis verkopen met de laaghangend fruit methode en het gebeurt elke dag maar je laat duizenden euro’s liggen en loopt compleet onnodig risico. De bedoeling is dus dat je alle mogelijke kopers voor je huis bereikt


Follow Up Voor Maximaal Resultaat

Als het goed is wil je niet alleen de 3% bereiken, je wilt óók de kopers die moeilijker te bereiken zijn. Met een beetje meer moeite kun je de andere 67% van de kopers bereiken omdat vrijwel niemand de moeite neemt om alle kopers te bereiken. Dat is ook de reden dat we zien dat je met opvolging zo vaak meer opbrengst voor een huis krijgt. Je activeert álle kopers, niet alleen het topje van de ijsberg. 

Voor onze huizen doen we dat op meerdere manieren: 


- We maken een website voor elk huis dat we verkopen zodat kopers niet worden afgeleid door andere huizen als ze interesse tonen 

-We gebruiken cookies om kopers voor jouw huis te kunnen 'achtervolgen' met jouw huis zodat ze het tegenkomen op Youtube, Facebook, Google en zo ongeveer elke andere plek waar ze dagelijks kijken 

-We bouwen voor elk huis dat we verkopen meerdere Facebook advertentiecampagnes gericht op de meest waarschijnlijke demografische kopersgroepen voor jouw huis 

- We helpen kopers met unieke oplossingen voor de meest voorkomende problemen zodat jij alle mogelijke kopers bereikt.

Denk aan: 


o Hoe je koopt zonder eigen geld / Hoe je de kosten koper meefinanciert in je hypotheek (veel kopers denken dat dit niet kan… maar het kan wel) 

o Hoe je € 5.000 - € 15.000 meer leent dan je nu te horen hebt gekregen 

o Koop een nieuw huis en verkoop je huidige huis zonder tijdelijk dakloos te worden of geld kwijt te raken aan dure dubbele lasten 

o Hoe je een verbouwing meefinanciert 


Voor hun een onoplosbaar probleem maar voor ons makkelijk op te lossen omdat het ons werk is en omdat we al 10+ jaar ervaring hebben in de marketing en verkoop van huizen. 

Maar in dit rapport wil ik het hebben over tips waar jij als verkoper iets mee kunt. 

En één van de beste manieren om meer kijkers en biedingen te krijgen is follow up. 

Er zijn veel mensen die je normaal niet bereikt omdat ze geprikkeld moeten worden, geïnformeerd moeten worden en moeten worden geholpen met de beslissing 

Die kopers moeten worden opgewarmd en dat doe je met opvolging. Niet door te zeggen: "oh, als ze interesse hebben bellen ze zelf wel terug" 

Met follow up bereik je mensen die je anders niet had bereikt, krijg je meer bereik, meer kopers en meer biedingen. 

Meer biedingen betekent meer zekerheid, minder stress en minder risico zodat je alle mogelijke kopers bereikt. 


Actiepunten:


Hier is ons schema, probeer iets soortgelijks te doen bij jouw huis:


1. De week voor het evenement krijgen alle reacties van ons een email. 

2. Twee dagen voor het evenement wordt élke reactie gebeld om ze te herinneren aan het open huis. 

3. Een dag voor het open huis krijgt iedereen een mail én een SMS. 

4. Na de eerste dag van het open huis krijgen alle mensen 's middags nog een SMS met de boodschap - "morgen laatste kans, als je nog niet geweest bent, kom langs!" 



Gratis hulp   

We helpen elke dag mensen met alles rondom de verkoop van hun huis. Als er iets is waar je hulp bij nodig hebt, vragen over hebt of onze mening over wilt weten – neem contact op of reageer hieronder in de reacties. Geen  verplichtingen, geen kosten en geen adders, gegarandeerd.   De kortste route is een gratis rapport aanvragen. Dan heb je alle info in één keer op de goede plaats.  

Maak jij deze 4 fouten bij de verkoop van je huis?

 👉Download jouw gratis rapport👈

Download het gratis rapport direct en ontdek:

  • Eén Fout Waarmee Je 4 Van De 5 Kopers Onnodig Voor Je Huis Wegjaagt.
  • Hoe Laaghangend Fruit Verslaving Ervoor Zorgt Dat Je De Beste Kopers Misloopt.
  • Vorige Eeuwse Drempels Die Duizenden Euro's Kosten.
  • Hoe Een Bizar Getal Ervoor Kan Zorgen Dat Je 500% Meer Reacties Krijgt.
  • Stressloos Verkopen Met De Meest Succesvolle  Marketingtechniek Ter Wereld.
  • Hoe Kopers Worden Weggestuurd En Afgewimpeld Zonder Dat Je Het Merkt

 👉Download jouw gratis rapport👈