Vanwege deze 3 redenen moet je geen traditionele makelaar nemen wanneer je huizen koopt of wanneer je een huis verkoopt
12 augustus 2022 
3 min. leestijd

Vanwege deze 3 redenen moet je geen traditionele makelaar nemen wanneer je huizen koopt of wanneer je een huis verkoopt

Als je een huis verkoopt met een traditionele makelaar gaat 80 % van de dag zitten rondrijden en bij bezichtigingen.


Die ene makelaar uit Amsterdam die jij inschakelt om marketing voor je huis te doen heeft geen tijd om marketing voor je huis te doen.


Daardoor staat je huis langer te koop en/of je krijgt minder opbrengst voor je huis dan zou kunnen.



Ik dacht altijd dat makelaars een huizen te koop zetten en het huis dan verkopen.

Ik dacht dat de makelaarswerkdag draaide om marketing- en verkoopwerk


  • Marketingwerk om zoveel mogelijk kopers te trekken.
  • Verkoopwerk om het beste bod te krijgen.


Tot ik ging werken in de makelaardij.

Toen ontdekte ik dat ik het helemaal fout

Wat is traditionele makelaardij?

traditionele makelaardij is  Rondrijden En Rondleiden.

Want in praktijk draaide het helemaal niet om marketing en verkoop maar om twee hele andere dingen:

  • Rondrijden
  • Rondleiden

Dit is ook de reden waarom ouderwetse en traditionele makelaardij niet werkt bij een huis kopen of/en een huis verkopen.

Elke dag zat propvol met afspraken waarbij ik steeds hetzelfde rondje liep door een leeg huis, naar kamers wees en dan tegen volwassen mensen zei:

“dit is de badkamer” en “dit is de keuken”.

Tussendoor reed ik constant van afspraak naar afspraak, druk telefonerend tijdens elke rit.

Als mensen me vroegen naar mijn werk dan zei ik dat ik makelaar was en huizen verkoop.

Maar eigenlijk was ik een (goed betaalde) tourgids die rondleidingen verzorgde. Een ouderwetse en traditionele makelaar.

Ik kwam erachter dat verkopers een makelaar inschakelden om hun huis te verkopen…

… maar de ''Amsterdamse'' makelaar had helemaal geen tijd om hun huis te verkopen!

en dit is de reden waarom ouderwetse en traditionele makelaardij niet werkt bij een huis kopen of een huis verkopen.


Vorige Eeuwse Verkoop

Er was een tijd dat rondrijden en rondleiden de beste manier was om huizen te verkopen.

Voordat Funda bestond wisten alleen makelaars welke huizen te koop stonden.

Kopers waren afhankelijk van wat de makelaar ze liet zien.

Hoe meer huizen een makelaar liet zien en hoe meer kopers hij sprak - hoe groter de kans op een match.

In de vorige eeuw was rondrijden & rondleiden dus een van de beste manieren van huizen verkopen...

… totdat Funda huizen alles in één klap veranderde.

Nu zien kopers al het aanbod en maken ze hun eigen selectie online over huizen kopen. Vroeger belden ze de makelaar aan het begin van hun zoektocht - nu bellen kopers de makelaar aan het einde van hun zoektocht.

In dat stadium heeft rondrijden en rondleiden helemaal geen toegevoegde waarde 

daarom heeft ouderwetse makelaardij geen nut 

Het beste dat je kunt doen is zorgen dat je zoveel mogelijk kopers bereikt (marketing) en zoveel mogelijk kopers verleid om een bod te doen (verkoop).dit is een veel betere strategie dat ervoor zorgt dat jij de markt zal domineren en meer huizen koopt of huizen verkoopt.

Dus waarom worden huizen verkocht dezelfde manier 20 jaar geleden?



Meer dan tien jaar geleden bedacht Willem Nijs een nieuwe manier van huizen verkopen. Makelaardij van deze eeuw.

Een aantal speerpunten waren:

  • We steken al onze energie in een klein groepje woningen in plaats van zoveel mogelijk huizen binnen te halen
  • We concentreren ons op marketing- en verkoopwerk in plaats van de hele dag rondrijden en rondleiden.
  • We organiseren een verkoopevenement waarbij we alle kopers kunnen ontvangen in plaats van eindeloze losse bezichtigingen te organiseren.
  • We gebruiken de meest succesvolle marketingtechnieken uit andere branches in plaats van constant hetzelfde te blijven doen als wat in de vorige eeuw werkte.

Het was nog nooit eerder gedaan en het was een enorme gok.

Nu is het systeem meer dan duizend keer succesvol bewezen met verkopen door heel Nederland. En na meer dan tien jaar bloed, zweet en tranen werkt het zo betrouwbaar als een Zwitsers uurwerk.

In de volgende hoofdstukken leggen we je stap voor stap uit wat je anders moet doen maar het leidende principe is: alles valt of staat met goede marketing en verkoop.


Acties

Lees de volgende  👉 tips 👈 en zorg ervoor dat je makelaar bezig is met de twee belangrijkste taken: marketingwerk en verkoopwerk.


Gratis hulp

We helpen elke dag mensen met alles rondom de verkoop van hun huis. Als er iets is waar je hulp bij nodig hebt, vragen over hebt of onze mening over wilt weten – neem contact op of reageer hieronder in de reacties. Geen  verplichtingen, geen kosten en geen adders, gegarandeerd.   De kortste route is een gratis rapport aanvragen. Dan heb je alle info in één keer op de goede plaats.

Maak jij deze 4 fouten bij de verkoop van je huis?

 👉Download jouw gratis rapport op👈

Download het gratis rapport direct en ontdek:

  • Eén Fout Waarmee Je 4 Van De 5 Kopers Onnodig Voor Je Huis Wegjaagt.
  • Hoe Laaghangend Fruit Verslaving Ervoor Zorgt Dat Je De Beste Kopers Misloopt.
  • Vorige Eeuwse Drempels Die Duizenden Euro's Kosten.
  • Hoe Een Bizar Getal Ervoor Kan Zorgen Dat Je 500% Meer Reacties Krijgt.
  • Stressloos Verkopen Met De Meest Succesvolle  Marketingtechniek Ter Wereld.
  • Hoe Kopers Worden Weggestuurd En Afgewimpeld Zonder Dat Je Het Merkt

 👉Download jouw gratis rapport op👈

Over de schrijver
https://willemnijs.nl
Reactie plaatsen