Hoe je meer kopers bereikt die je anders zou mislopen.
Bijna elke verkoper maakt een fout in hun advertentie waardoor ze elke dag ongemerkt en onnodig grote aantallen kopers voor hun huis mislopen..
De kopers haken niet af omdat er iets mis is met het huis of omdat ze liever voor een ander huis gaan.
De reden is veel simpeler en de fout kun je makkelijk vermijden als je dit hoofdstuk hebt gelezen.
De oplossing is snel, makkelijk en kosteloos en bij elk huis waarbij we dit hebben gedaan stijgen de reacties met 300% - 500%.
Hoe Keuzestress Ervoor Zorgt Dat Kopers Niet Naar Jouw Huis Komen Kijken
Voor Funda hadden kopers weinig informatie. Makelaars wisten wat er te koop was, dus daar begon je met zoeken. De makelaar had toen ook veel meer invloed op je keuze omdat je als koper geen overzicht had.
Dankzij Funda is het nu compleet omgedraaid.
Maar de schaduwzijde is dat je nu teveel informatie hebt!
In de psychologie hebben ze er een term voor. Keuzestress.
Als koper zoek je dus naar een manier om overzicht te krijgen en een keuze te kunnen maken. Verreweg de meest gemaakte keuze?
Afstrepen.
Kopers beginnen breed te zoeken en hoe verder ze komen hoe meer huizen er van hun lijst af vallen.
Tegen de tijd dat een koper belt om jouw huis te komen bekijken heeft hij al tientallen of honderden huizen online bekeken en vervolgens van het lijstje gestreept.
De Grootste Succesfactor Die Iedereen Mist
Als een koper de advertentie heeft gelezen kan hij maar twee dingen doen. Afhaken of reageren.
Als ze afhaken ben je ze kwijt. Zodra ze wegklikken zijn er 101 dingen die roet in het eten kunnen gooien.
Als je niet op tijd in contact komt met kopers heb je zo goed als geen invloed. Jouw huis kan van de lijst vallen zonder ooit een kans te hebben gehad. Het gebeurt elke dag.
Kopers zoeken naar een reden om weg te klikken en af te strepen.
Daarom verlies je in die fase de meeste kopers.
Het minste of geringste kan ervoor zorgen dat jouw huis van de lijst valt en heel vaak zijn het zelfs dingen die helemaal niks te maken hebben met jouw huis!
We willen reacties omdat we dan kunnen opvolgen.
Als jij eerder met ze in contact komt heeft dat een paar voordelen:
A. Je bent hoogstwaarschijnlijk de enige
B. Je hebt de kans om jouw huis te promoten en eventuele vragen te beantwoorden.
C. Je kunt opvolgen en zorgen dat je het makkelijk maakt voor kopers om voor jouw huis te kiezen
Als je vroeg in contact komt met kopers dan stijgt de kans dat jouw huis op het lijstje blijft staan gigantisch.
HET ECHTE DOEL VAN JE ADVERTENTIE IS REACTIES KRIJGEN ZODAT JOUW JOUW HUIS OP DE LIJST BLIJFT
De Meest Bizarre Verhouding In De Makelaardij
Als iemand de advertentie van jouw huis op Funda leest dan weten we dat de lezer waarschijnlijk:
• Op zoek is naar een huis zoals dat van jou.
• Een budget heeft om en nabij de prijsklasse van jouw huis.
• Overweegt om te gaan wonen in jouw omgeving.
Dus hoeveel van die groep met gekwalificeerde kopers denk je dat er contact opneemt?
Probeer een schatting te maken voor je het antwoord bekijkt.
Hoeveel procent haakt af en hoeveel procent reageert er?
(Niet vals spelen, je hebt hier het meeste aan als je iets probeert te schatten)
Ok, heb je een idee?
De verhouding is:
Toen ik het als groentje voor de eerste keer hoorde vroeg ik de ervaren krachten waarom die cijfers zo dramatisch waren.
Het antwoord dat ik kreeg was: “Zo is het nou eenmaal. Wat maakt het uit als het huis verkocht wordt?”
Als dat goed genoeg voor jou is dan past traditionele makelaardij goed bij je
Maar voor ons was het niet goed genoeg. Dus we gingen op zoek naar een beter antwoord.
Gelukkig maar, want de zoektocht naar een oplossing leidde ons naar de titel Makelaar v/h Jaar én een simpele, snelle en kosteloze manier om minimaal 500% méér reacties te krijgen.
Hoe je 4 van de 5 Kopers Mist Met Vorige Eeuwse Drempels
We kozen 1.000 willekeurige huizen op Funda en keken welke CTA's er zoal werden gebruikt.
Het resultaat was… bijzonder.
We ontdekten namelijk een fout die elke woningverkoper in Nederland maakt.
Als de reacties op een advertentie tegenvallen kan dat aan een paar dingen liggen. Eén van de belangrijkste onderdelen waar je naar kijkt is de zogenaamde "CTA".
In je advertentie vraag je de lezer om te reageren.
Als je wacht tot kopers zelf bellen dan is er een enorme kans dat jouw huis onnodig van de lijst af is gevallen zonder dat je het in de gaten hebt.
Als ze er wel om vragen dan gebruiken ze een vorige eeuwse methode.
Dit zijn de resultaten op basis van 1.000 willekeurig geselecteerde woningadvertenties op Funda
- 71,2% van de advertenties hadden geen CTA.
Gewoon een lang verhaal zonder ook maar één keer om reactie te vragen.
Als je iemand niet vraagt om contact op te nemen… waarom schrijf je dan überhaupt de advertentie?
- 17,3% had “bel ons”
Dat is beter dan helemaal niks vragen…
Maar niet veel beter.
Misschien een schokkende mededeling – maar bijna niemand kijkt er naar uit om met een makelaar te bellen.
Want het merendeel van de kopers is nog niet klaar om NU de telefoon te pakken, NU een bezichtiging te plannen, NU met een makelaar te praten. Die drempel is nog te hoog.
Bovendien is bellen vaak ook gewoon niet praktisch. Als je een huis ziet terwijl je in de trein zit ga je (hopelijk) niet uitgebreid met een makelaar bellen terwijl de hele trein meegeniet. En zitje ‘s avonds op de bank om 23:00 dan bel je niet omdat er niemand is die je telefoontje aan kan nemen.
- 7,4% had “bel je aankoopmakelaar”.
Dit is zo mogelijk nóg erger.
Wij worden niet ingeschakeld om reclame voor onszelf of voor andere makelaars te maken. We worden ingeschakeld om huizen te verkopen…
…dus waarom maken we het extra moeilijk en onhandig voor kopers door in de tekst te schrijven “als je wilt komen kijken, bel je aankoopmakelaar”
Waarom zou je een koper met extra werk opzadelen?
OPLOSSINGEN VOOR DEZE EEUW
Een goede advertentie heeft drie dingen:
1) Geef de lezer iets dat hij nu kan doen
2) Vertel wat hij er aan heeft
3) Maak het makkelijk en pijnloos om direct te doen
We weten dat kopers snakken naar informatie en hulp. Ze knallen alleen constant tegen onnodig hoge drempels aan.
Als “bel ons” de enige optie is krijgen ze het gevoel dat ze alles zelf moeten uitzoeken.
Maar het is de 21ste eeuw!
We hoeven kopers niet te laten bellen, we kunnen de drempel makkelijk verlagen!
Daarom experimenteerden wij door dit in het begin van de tekst te zetten -rond de tweede of derde alinea-:
“vraag het gratis informatiepakket op en je hebt het in 5 minuten in je mailbox”
En wat blijkt? Als je de drempel verlaagt en het makkelijk en reageren aantrekkelijk maakt voor kopers dan neemt het aantal reacties gigantisch toe.
3-5x méér reacties voor elk huis. Mensen die je anders misschien was misgelopen.
Gewoon door kopers te verleiden met iets waardevols in ruil voor hun telefoonnummer en mail adres.
ACTIEPUNTEN
- Gebruik een CTA
- Maak de informatie makkelijk downloadbaar en toegankelijk
- Gebruik de volgende tip om het maximale rendement hieruit te halen
Gratis hulp
We helpen elke dag mensen met alles rondom de verkoop van hun huis. Als er iets is waar je hulp bij nodig hebt, vragen over hebt of onze mening over wilt weten – neem contact op of reageer hieronder in de reacties. Geen verplichtingen, geen kosten en geen adders, gegarandeerd. De kortste route is een gratis rapport aanvragen. Dan heb je alle info in één keer op de goede plaats.
Maak jij deze 4 fouten bij de verkoop van je huis?
👉Download jouw gratis rapport👈
Download het gratis rapport direct en ontdek:
- Eén Fout Waarmee Je 4 Van De 5 Kopers Onnodig Voor Je Huis Wegjaagt.
- Hoe Laaghangend Fruit Verslaving Ervoor Zorgt Dat Je De Beste Kopers Misloopt.
- Vorige Eeuwse Drempels Die Duizenden Euro's Kosten.
- Hoe Een Bizar Getal Ervoor Kan Zorgen Dat Je 500% Meer Reacties Krijgt.
- Stressloos Verkopen Met De Meest Succesvolle Marketingtechniek Ter Wereld.
- Hoe Kopers Worden Weggestuurd En Afgewimpeld Zonder Dat Je Het Merkt
👉Download jouw gratis rapport👈